La Paeria presenta l’oferta d’activitats per l’estiu per infants i joves fins als 18 anys
- 7 may
- 2 Min. de lectura
La Paeria de Balaguer ha presentat l’oferta d’activitats previstes per aquest estiu.
Com a novetat d’enguany l’oferta de voluntariat jove (Jova) i les activitats vinculades al museu (Cota Zero) s’han unificat, tot i que cadascuna manté la seva essència i funcionament independent. El canvi principal és en l’organització dels torns, ja que s’ha passat d’un sistema de períodes tancats de dues setmanes a un format de cinc setmanes disponibles.
En el cas del programa ‘Jova, joves i valors’, adreçat a joves de 12 a 15 anys, es continua treballant en tasques de manteniment, neteja i millora d’equipaments escolars o esportius de la ciutat, amb l’objectiu de promoure la participació del jovent en el desenvolupament social i cultural del municipi.
Pel que fa al Cota Zero, adreçat a joves de 12 a 18 anys, els participants podran aprendre i descobrir com es duen a terme les diferents tasques d’una excavació al Castell Formós, des del treball de camp fins al rentat i marcatge dels materials. Un programa del qual, Carme Alós, directora del Museu de la Noguera, n’ha fet una valoració positiva.
A part, des de l’Àrea d’Esports de la Paeria s’organitza, un any més, el Tecni Camp, adreçat a infants i joves de 5 a 16 anys. En aquesta edició, es mantenen les modalitats de Tecni Camp Esport, amb la pràctica d’esports com futbol, bàsquet o hoquei, i el Tecni Camp Move, centrat en activitats com la dansa urbana, la gimnàstica rítmica o el patinatge.
enguany s’ha introduït un canvi significatiu dins del programa, amb la desaparició de ‘La Pròrroga’, que no havia acabat de funcionar en edicions anteriors. Al seu lloc s’ha incorporat una nova proposta dins del Tecni Camp Aventura i Natura: el No Limits. Una activitat adreçada principalment a joves de 15 i 16 anys, amb un programa d’activitats no convencionals i a l’aire lliure, com sortides en bicicleta o propostes puntuals com el submarinisme o l’escalada, pensades per fomentar un oci més actiu i allunyat de les pantalles.
Una altra de les propostes destacades és Baby Art Estiu, adreçada a infants de 4 mesos a 3 anys, amb activitats de lleure adaptades a l’edat i oberta a tothom. Es durà a terme durant els mesos de juliol i agost a la Llar d’Infants Els Putxinel·lis. Per a la franja següent s’ofereix Petit Art Estiu, per a infants de 3 a 5 anys, amb activitats de lleure educatiu al Casal Lapallavacara. D’altra banda, a l’Escola Àngel Guimerà es farà el Nou Art Estiu, adreçat a infants i joves de 6 a 12 anys, amb activitats culturals, artístiques i de lleure adaptades a cada edat.
durant l’estiu també hi haurà propostes setmanals, com zumba els dilluns, waterpolo els dimarts i dijous, fitness els dimecres, aquafitness els dijous i crossfit els divendres. Així mateix, s’oferiran cursos de natació els dimarts, dimecres i dijous, per a joves de 10 a 16 anys.






























