El PAM tanca el 2025 consolidant activitats familiars per sobre de 30.000 visitants
- Groc
- 15 ene
- 2 Min. de lectura
El Parc Astronòmic del Montsec (PAM) ha finalitzat la temporada 2025 reforçant el seu paper com a referent en la divulgació de l’astronomia, la cultura i com una destinació idònia per al turisme familiar. Pel que fa a persones visitants, el PAM s’ha mantingut per sobre de les 30.000, una xifra que consolida aquest equipament de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC) com un dels referents en la divulgació de l’astronomia a Catalunya. El PAM va tancar portes ahir i tornarà a obrir al públic a ple rendiment a partir del 6 de febrer, amb noves propostes per al 2026, un any especialment interessant per als amants de l’astronomia i per al públic en general perquè es podrà observar a Catalunya un eclipsi total de Sol. En aquest sentit, el PAM prepararà activitats per difondre l’esdeveniment i que pugui ser accessible per a tothom durant els mesos previs.
A més, l’11è Festival d’Astronomia, que aquest any passat es va dividir en dos caps de setmana a l’octubre, amb més de 1.200 visitants, va estar dedicat a l’astrònoma catalana. Entre les activitats programades va destacar també l’experiència nocturna especial “El Cel de la Tardor”, l’experiència diürna familiar “Descobrim els estels” i el concert Música sota les Estrelles amb Olga Zoet. El festival d’astronomia ofereix cada any una programació intergeneracional que combina ciència, cultura i turisme.
El 2025 ha estat un any marcat també per la incorporació al PAM de diverses equipaments per a reforçar l’observació del cel. S’han posat en servei tres nous telescopis portàtils Dobson, que estan a disposició de les persones visitants per a observacions visuals directes del cel durant les visites nocturnes de manera que la visió dels plantes i la Lluna es pot gaudir millor. Aquests telescopis s’han sumat als telescopis fixes situats a les cúpules i que, mitjançant càmeres, permeten observar aquells objectes que els nostres ulls no poden veure.





























