top of page

Projecció d’un film del trieni excepcional d’eclipsi solar dels any 2026, 2027 i 2028 al PAM

  • hace 4 días
  • 2 min de lectura

El Parc Astronòmic del Montsec (PAM) presenta la nova projecció 3CLIPSE, una experiència immersiva que relata a través d’una pel·lícula el trienni excepcional d’eclipsis solars dels anys 2026, 2027 i 2028, un fenomen únic que es podrà observar íntegrament des de la península ibèrica. El film es podrà veure en català, castellà i anglès a partir del 26 de juny a les experiències nocturnes general 2D del Parc Astronòmic i en més de 30 planetaris d’Espanya i Portugal.

A través del diàleg entre una àvia i la seva neta, el film combina ciència, història i cultura, i mostra com els eclipsis han fascinat la humanitat al llarg dels segles i convidant els espectadors a viure’ls amb seguretat i emoció. 3CLIPSE introdueix els principals tipus d’eclipsi, la seva geometria i els fenòmens associats, des del Saros fins a la corona solar, d’una manera propera i pedagògica.

El film forma part del programa del programa planetari 3CLIPSE, un projecte de divulgació en què participen més de 30 planetaris, museus i centres de ciència i que compta amb la col·laboració i el finançament de la Fundació Espanyola per a la Ciència i la Tecnologia del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats del Govern d’Espanya.

A banda, s’ha estrenat també aquest mes de juny l’exposició 3CLIPSE a la sala d’exposicions temporals del Parc Astronòmic del Montsec. L’exposició, que acompanya la pel·lícula de planetari 3CLIPSE, permet entendre què són els eclipsis de Sol i per què es produiran tres fenòmens excepcionals visibles des de la península Ibèrica entre 2026 i 2028. A través d’explicacions clares i visuals, les persones visitants descobreixen els efectes més espectaculars i la manera d’observar-los amb seguretat, connectant la comprensió científica amb l’experiència immersiva del planetari.



 
 
banner-reclam.gif

@ Dossier P&M S.L. - Sant Lluís, 36 - BALAGUER (Lleida)

Telf. 973 448 273  //  e-mail: redaccio@revistagroc.com

nuevo logo P.jpg

Publicació controlada per

PGD blanco.png
bottom of page