El Consell Comarcal de la Noguera gestiona el Centre BTT Montsec-la Noguera, inaugurat l’any 2008, amb un total de 490 km de circuits BTT senyalitzats, que transcorren pels municipis d’Àger, les Avellanes i Santa Linya i Os de Balaguer. Les rutes estan pensades per a tot tipus de públic i transcorren entre embassaments, congostos, patrimoni natural i cultural i espais de muntanya.
L’Àrea de Turisme del Consell ha estat realitzant actuacions de millora i digitalització del Centre BTT Montsec - la Noguera, en la línia de millorar la sostenibilitat de la senyalització i la integració del centre en els sistemes d’informació geogràfica. En els darrers mesos s’han supervisat in situ totes les rutes que configuren el centre BTT, i s’han georeferenciat. A més s’ha creat un canal oficial de Wikiloc del Centre BTT Montsec – la Noguera (https://ca.wikiloc.com/wikiloc/user.do?id=12290522&from=10&to=20) que recull totes les rutes, i també un apartat a la web de Noguera Turisme des d’on es poden descarregar les rutes amb format gpx, els punts d’interès, els enllaços entre les rutes, i el mapa del circuit de BTT (https://www.turismenoguera.cat/contingut/centrebtt).
L’objectiu és oferir tant a turistes com a la gent del territori un producte turístic sostenible, responsable i de qualitat.
