El passat diumenge 8 d’octubre, el Monestir de les Avellanes va acollir el 9è concert d’Orgue de tubs del monestir dins del 25è Festival d’Orgues de Ponent i del Pirineu. El del Monestir de les Avellanes va ser l’únic orgue de la comarca de la Noguera que hi participava en el cicle.
Aquest concert va comptar amb la participació de l’organista de la Catalunya Nord, Bernat Bailbé i Cristau. Acompanyada per Olga Miracle, soprano nascuda a Sacramento (EUA) ambdós amb llarga trajectòria tant a nivell nacional com internacional.
En aquesta edició es va poder gaudir d’un concert amb veu de dona, amb un programa que prioritzava compositores del segle XVIII al segle XXI. En el 150è aniversari del naixement de Lluïsa Casagemas.
El Monestir de les Avellanes va recuperar l’orgue de tubs l’any 2015, esdevenint el tercer i més gran que hi ha a la comarca de la Noguera (Àger, Ponts i Monestir de les Avellanes). Des de llavors no ha parat de sonar i sempre ha estat present al Festival d’Orgues de Ponent i del Pirineu.
