El projecte Joves i Valors (JoVa), organitzat per l’Oficina Jove del Consell Comarcal de la Noguera, afronta la seva dotzena edició amb la participació de 19 municipis de la comarca. El JoVa, dirigit a joves d’entre 12 i 17 anys, és un projecte comarcal que consisteix a oferir al jovent la possibilitat de dur a terme activitats de voluntariat durant l’època estival per millorar espais del seu municipi a partir de les seves pròpies propostes i les necessitats dels seus respectius ajuntaments.
Els municipis que aquest any s’han adherit al JoVa són Àger, Albesa, Algerri, Artesa de Segre, Balaguer, Bellcaire d’Urgell, Bellmunt d’Urgell, Camarasa, Cubells, Ivars de Noguera, la Sentiu de Sió, les Avellanes i Santa Linya, Menàrguens, Montgai, Os de Balaguer, Penelles, Térmens, Torrelameu i Vallfogona de Balaguer.
Totes les poblacions duran a terme el JoVa durant els mesos de juliol i agost i el jovent participant haurà de destinar a l’activitat un mínim de 40 hores. Les principals accions que es duran a terme en el marc d’aquest projecte són l’adequació i neteja d’espais municipals, la rehabilitació i pintura de mobiliari urbà o col·laboracions en l’organització d’activitats municipals.
El programa JoVa finalitzarà el 30 d’agost amb la tradicional sortida a PortAventura per part de tot el jovent participant, amb la voluntat d’agrair als i les joves les tasques fetes a benefici del seu poble.
